معرفی موتورسیکلت بنلی 150 – TNT15
معرفی اجمالی بنلی 150 – TNT15
بنلی 150سی سی TNT 15-
این موتورسیکلت در حقیقت یک بنلی واقعی نیست .
این موتورسیکلت با طراحی مشترک بنلی و شریک تجاری خود KEEWAY برای بدنه و استفاده از انجین SUZUKI GS125 می باشد.
بدنه این موتورسیکلت پلت فرم سوزوکی GS125CC که پلت فرم رایجی در بین کارخانجات چینی می باشد و شما درهر کارخانه چینی یک محصول بر روی این بدنه خواهید یافت.
البته در نظر داشته باشید که استفاده از بدنه سوزوکی یک مزیت محسوب میشود . موتورسیکلتهای سوزوکی مورد ذکر یکی از پر فروش ترین موتورسیکلت های 125 سی سی در کل دوران تولید موتورسیکلت می باشد .
ضمنا انجین 4 زمانه 2 سوپاپ استفاده شده در یکی از کار آمد ترین انجین های تولید شده در رده اکونومی سوزوکی می باشد.
در نگاه اول به بنلی 150 سی سی شاید ابهت برند BENELLI را جذب کند ولی با نگاه موشکافانه این موتورسیکلت به شدت از نظر بدنه شبیه به موتورسیکلت کویر RKV200cc می باشد.
در هر حال هم بنلی و هم RKV محصول کارخانجات KEEWAY می باشدکه بیشتر از اینکه بنلی طراحی این موتورسیکلت را انجام داده باشد فقط استفاده از برند خود را بر روی این موتور اعطا کرده است. در هر حال پس از نگاه موشکافانه به طراحی انجین و بدنه به بررسی سواری با این موتورسیکلت می پردازیم:
انجین سوزوکی استفاده شده در این موتورسیکلت با مصرف سوخت متوسط روبه پایین همراه با گیربکس 5 دنده سواری نرم و شتاب متوسط را به شما ارائه می کند .
کمکهای جلو تلسکوپی با افزایش ضخامت نسبت به مدل مشابه استفاده در سوزوکی ضمن افزایش استحکام استفاده در موارد حمل بار با موتورسیکلت را ساده تر کرده است.
کمک عقب از نوع تکی می باشد. ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسه ای عملکرد قابل قبولی در کاهش سرعت نشان می دهد.
اگزوز استفاده شده در این موتور سیکلت دارای کاتالیزور و خروجی اگزوز مطابق با استاندارد EURO II است .
رینگ های آلومینیومی با کیفیت استفاده شده در این موتورسیکلت دارای کیفیت بالا ولی تایر های استفاده شده از نوع چینی با درصد رابر پایین میباشد که فروشگاه اینترنتی موتورگمرک استفاده از تایر های با کیقیت را به شما توصیه میکند.
با درنظر گرفتن تمامی موارد ذکر شده , شما با خرید این موتور سیکلت هرچند یک بنلی واقعی نخریده اید ولی کیفیت همتراز با مبلغ پرداختی خود در اختیار خواهید داشت.
فعالان در عرصه موتورسیکلت در بازار ایران این موتورسیکلت را رقیب جدی برای دیگر موتورسیکلتهای رده 150 تا 180 سی سی به شمار نمی آورند.